• 070-584 92 30
  • Vardagar 09.00 - 14.00

Fri frakt över 500 kr
Snabb leverans 1-3 vardagar

Frågor & Svar

Hur lång leveranstid har Ni?

Beställningar som görs innan 14.00 på vardagar, skickas samma dag. Normalt tar det 1-2 vardagar med postgången = 98% av alla postnummer.

Observera att i vissa undantagsfall kan en leverans ta upp till 4 vardagar beroende på hur ofta du själv har postutdelning och PostNords arbetsbelastning, t.e.x under julveckan. 

 

Hur mycket kostar frakten? 

Vid beställning över 500kr så har vi FRI FRAKT. På beställningar under 500kr så är fraktavgiften endast 39 kr.

 

Kan jag prova varan och ändå returnera den?

Givetvis får man prova varan så länge förpackningen inte är plomberad. Idag är det endast produkter från Blomdahl som är plomberade på grund av hygieniska skäl, dessa förpackningar kan man alltså inte öppna och sedan returnera. Vid frågor så kontakta oss på [email protected] eller 090-149230.

 

Vad gäller vid byte?

Det går bra att byta en vara mot en annan. Enklaste och snabbaste sättet är att lägga en ny beställning på den vara Ni önskar och sedan returnera den vara Ni har hemma. Eller så kan Ni kontakta oss per mail; [email protected]  Ange ordernummer samt vilken vara Ni vill byta och vad Ni vill byta till. Varan som du har hemma, returnerar du till oss, därefter skickar vi den nya varan till Er. Eventuell återbetalning eller debitering korrigeras när vi får returen av Er. Vid retur/byte står Ni för transportrisken och frakten.

 

Jag har ångrat mitt köp, hur gör jag? 

Ni har full ångerrätt i 30 dagar från att Ni har beställt varorna, förutsatt att Ni inte använt varorna och att dem returneras i originalskick och originalförpackning. Vid retur står Ni för transportrisken och frakten. Vid retur av varor anger Ni ordernummer samt namn. Återbetalning korrigeras när vi får returen av Er. Vi återbetalar varukostnaderna, dock återbetalas inte eventuella fraktkostnader. Om Ni har betalt med faktura är det viktigt att varorna returneras innan fakturan förfaller. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer. 

 

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Vi garanterar att de varor som du beställt är felfria vid leveransen. Skulle varorna ändå vara skadade eller på något annat sätt defekta eller om vi skickat fel vara, ber vi dig kontakta oss snarast på [email protected] eller telefon 070-584 92 30. Vardagar 09,00 till 14,00.

 

Vart skickar jag tillbaka varorna?

Adressen till oss är;

Blingit.se

Bruksgatan 15

263 39 Höganäs

Vid retur, reklamation eller byte ange alltid Ert ordernummer och namn.

 

Hur snabbt får jag igen mina pengar?

Om Ni har betalt med kort så tar det 3 till 7 vardagar beroende på vilken bank Ni har.

 

Kan jag "låna" bilder från Er hemsida?

Nej, tyvärr lånar vi inte ut några bilder som finns på siten på grund av upphovsrättsskäl.

 

Hur fungerar Er fakturering?

Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Faktureringen sker via Klarna med 30 dagars betaltid.

 

Har Ni alla varor på lager?

JA! Webbshopen är direktkopplad till vårt lager. Alla varor som finns till salu i shoppen finns även i vårt lager.

 

Säljer Ni till Finland och Danmark?

NEJ! Vi säljer enbart till kunder i Sverige.

 

Kundtjänst!

Mail; [email protected]

Telefon; 070-584 92 30, Vardagar 09.00 till 14.00.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen